"WelcOmE tO My sEcReT l!Fe...."

assalammualaikum...
kepada follower2 dan teman2 yang mengunjungi blog saya.....jika terdapat sebarang kekurangan pada blog saya... sila tinggalkan komen anda untuk saya perbaiki blog saya...kerjasama anda amat diperlukan..=)

Saturday, February 11, 2012

uniform...~(",)~

                                
 
   



setakat ni.....uniform ni je yang pernah di sarung...hehe...dari plkn...askar wataniah..suksis....sume best...dan bagi kenangan yang tak dapat dilupakan...bermula dari plkn..tahun 2004...di Benum Hill Resort..Raub Pahang...pertama gie kem yang ramai lelaki.almaklumlah...dulu sekolah pompan jer....sekolah campur pun stat tingkatan 4 n 5...tu pun segan2 lagi..haha...=) k la...masuk kisah plkn dulu...sebulan kat kem 2 bulan kat UM..haha..best2...dapat geng pun yang 2kali5 kepala otak macam saya..satu kem ngan pelbagai bangsa....hehe..masa ni kan..ramai jurulatih askar..haha...mula di situ....baik la ngan jurulatih sorang ni..tapi bukan saya jer..kami bertiga baik ngan seorang jurulatih...=) sebelum berpisah jurulatih tu hadiahkan kami gelang tangan..=) ada ukir nama kami sendiri...sweet gile...haha...time ni dapat kumpulan nama Bravo..hurm...dapat penghuluwati kump nama Maisa..ceh..=) org nye mantap..suara pown besar..kalah suara saya...time plkn ni la bnyak mengajar saya bagaimana nak mencari self confidence....yang tinggi...bercakap depan orang ramai tanpa gagap...dengan berani dan yakin..pastu masuk citer pasal askar wataniah...hurm..join biler mula masuk blaja kat POLISAS...sebenarnya masuk askar ni best..sebab dapat tengok tahap mane kite nyer level fizikal dan mental dapat bertahan...dengan maki hamun.....kena belasah la...kena denda la...tapi tu sume sebagai latihan untuk memantapkan diri...tak la jadi seorang yang lemah mental dan fizikal..hehehe...paling best masuk askar sebab dapat kawad dan masuk hutan....wat latihan peperangan dan serangan...haha..memang berbaloi...pastu wat keje2 pejabat...pentadbiran...bak kata paling mudah masuk askar dapat tahu semua benda yang kiter tak tahu..paling best dapat mencabar mental dan fizikal tahap maksimum...pastu dapat daki gunung kinabalu secara percuma..haha....=) macam melancong la plak...pastu jadi MC untuk acara dalam kem....time ni memang tak bole bla...kelakar pun ade gak...pas tu paling best masa dapat junior masa kat poli...saya la tekong..haha..budak sume takooot...yeake???agakla...biasa la..dah di didik jadi seorang yang tegas..memang ramai orang benci...kan????BIASA...pastu ade kem lanjutan..g cameron...kem tahunan...latihan menembak...hurm..macam2 ada...yang penting kem 505 best..tetap dihati...uniform ketiga plak...uniform polis...hurmmm..dah pernah pakai masa sekolah menengah..masuk kadet polis...tapi kali ni nampak macam official sikit...kehkeh..=p....best ker???satu persoalan....ok la....(macam tak best jer)..hhaaha..mmg pun..tak sebest askar wataniah...masuk2 suksis je kena brain wash ngan senior..='( macam sekolah berasrama plak..kena sound ngan senior...hurmm..apa nak buat lau orang tak suka kan...tapi kan...sekarang dah masuk tahun ketiga dah saya dalam suksis..nak tauliah dah pun tapi perkara tuh saya tak dapat nak lupa sampai mati...tak tau nape...saya tak suka berdendam tapi saya tak boleh nak lupa atas penghinaan yang diberi..tu je....dalam askar dulu tak de pun macam ni...tapi..tu la...redha jer...sebab tu kenikmatan suksis sampai sekarang saya tak rasa.....tak tau la kenapa...huhuh...ni macam kes luahan hati jer...ape kes???mungkin sebab jiwa dah sebati dengan uniform hijau kot...sebab uniform hijau yang mengajar saya jadi manusia paling kuat...tabah...tak mudah putus asa..sanggup menghadapi cabaran.....tak mudah mengalah....=) 

No comments: